söndag 19 oktober 2008

Skagen

I fredags var jag på invigning av nya lokaler. Tre miljöföretag skulle "flytta ihop". Det var jättegoda pajer och lite vin, och en del återseenden. Jag träffade nr 1, 2 och 4, (fast fyran träffar jag fortfarande relativt regelbundet).

De tuffa brudarna var några av mina arbetskamrater på Greenpeace-Sverige, numera heter det Greenpeace-Norden, med sitt säte i Stockholm.

En helg var vi nästan alla på Skagen, och bodde på Bröndrums hotell. Naturligtvis tog vi oss också tid att titta på Skagen-målningarna och promenera ut till "tippen".

Litet samtal med chefen Gunhild innan det är dags för middag.

Här är Per, som flyttade in i nya lokaler härom kvällen. Rune gömmer sig bakom en servett. Göran, chef nr 1, är närmast i bild.


Lite mer vin? Ja tack.

Nu är vi framme vid höjdpunkten - creme caramel i hård sockerbur - som jag fick hjälpa till att komma in i, jag fick alltså vara med och slå sönder sockerställningen. Intressant upplevelse.


Här saknas bara lite värme, en sommarklänning och en liten söt svart tax vid mina fötter...

Inga kommentarer: