torsdag 16 oktober 2008

Praliner

Intressanta färgkombinationer...

Efter att ha tagit en fika på Språkkafét på Esperantoplatsen, gick vi och levererade två burkar Samba (nån typ av nutella, men mycket nyttigare, 46% nötter) till min kompis, som hade beställt dem av min bloggväninna från Berlin. Sen blev det mer choklad - vi gick till flickorna Kanold. Där fick vi reda på att Kanolds precis hade öppnat en avdelning i Saluhallen, och man kunde få se hur praliner tillverkas, och man kunde också få provsmaka. Vi gick dit...


Här bjuds vi på praliner med ädelost. Den blandningen var ny. Likaså den med havssalt. Inte riktigt så lyckat, men smaken är ju olika.

Vilka praliner hade de mest bisarra smaksättningarna... och vilka var gulligast?






De med de röda bären tyckte jag var sötast. Det fanns alltså ett överflöd av praliner, men jag tog inte med alla.

4 kommentarer:

Keri sa...

Det var verkligen roligt det där i Saluhallen! Vad synd att man måste äta upp alla dessa konstverk... ;-)

rosenkugel sa...

Ja, det var en festlig "happening". Men jag tycker att konstverken med såna där plastiga överdrag inte ser ätbara ut, men tjusiga är de. Jag har funderat på pralinerna med cigarrsmak, undrar om inte det är lite äckligt.

Anonym sa...

Jag tycker svamparna var gulligast. Dit törs jag inte gå...

rosenkugel sa...

Ja, svamparna är förtjusande. Jag var i Saluhallen en vända till igår. De tillverkar hela tiden nya sorter, nu fanns det halloweenpraliner, alltså små pumpor, bl a...