fredag 3 oktober 2008

Flanerande och raggarinfo

Den här gillar jag mest.

Denna är lite mesig.

Och denna ser faktiskt riktigt tam ut.

Missa inte humlan.





Pågår familjekonflikterna även i bilen... Här är ett matnyttigt inlägg från en bloggkommentator från i somras:

Hej! Va ball att du snackar om Wheels&Wings.Är själv i Varberg just nu och har sett alla fina,blänkande amerikanare glida in.Ja,det finns ju som tur är en och annan bucklig,rostig,sunkig gammal pilsnerhäck kvar.
Vad som slår mig mest är att folket i bilarna totalt har förändrats.Nä,inte alla förstås.Det finns som tur är en och annan sunkig relik kvar från den gamla goda tiden då en riktig raggare var långhårig,oborstad och aldrig över trettio år.Nu åker en massa mystomtar i kortarmade sportskjortor(säg det på halmstadsmål)omkring med fru och barn.En del har säkert t.o.m. utflugna barn.Förr hade många raggare fett i håret.Numera sitter fettet oftast på magen.Det mesta av håret är borta.Kromet glänser ikapp med flinten.Jag undrar om nostalgiska gamla knegare köper sig en Impala eller en T-bird för att få känna sig lite yngre.Äldre bankmän,advokater,journalister m.fl. skaffar sig ju som bekant en motorcykel när håret börjar glesna.Man kan tycka att knuttarna är smartare.Det går ju att dölja flinten med hjälmen.Men,erkänn,det är inte särskilt skoj att sitta ensam och puttra på en båge utan att ha någon att snacka med.Slutsats:den gamle raggaren drog det längsta strået.

Raggar-Rune


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du, Ayers Rock har jag oxå kvar. Min tur blev inställd när jag var där, pga REGN!!! Todd River flöt omkring överallt och det fanns inga vägar kvar att köra på...

Läste inlägget här, och angående halmstaddialekt, så kom jag direkt att tänka på en karl på mitt förra jobb. Han sa en gång, som svar på en fråga som jag inte hörde: "Jo, men min fru är så kort!"
Säg DETTA på riktig halmstaddialekt och du förstår varför mina öron spetsades! :-D

rosenkugel sa...

:-) Ja halmstaddialekt är inte likt nåt annat.