tisdag 1 juli 2008

Prerafaelitfeber

Här är en liten försmak på ett lite längre inlägg som kommer inom kort. För många år sen drabbades jag och min walesiska kompis av prerafaelitfebern: jag hade den först, åkte till London, där hon bodde just då, vi tittade på prerafaeliterna på Tate gallery, slogs om en bok på kvällarna (vi ville båda läsa den i sängen), det var en bok som min pappa hade lånat mig innan jag åkte... och den handlar om allt möjligt som utspelade sig i prerafaelitgruppen...

Det går inte riktigt att blogga på annan ort (som jag befinner mig på nu), så denna vecka blir det bara bilder eller försmaker... tror jag i alla fall.

Blev inspirerad av E-man (på bild nedan) igår som tyckte att fraktaler tillhör kategorin konst och inte alls matematik. "Vad har fraktaler med matte att göra - det finns ju inga uträkningar, och det ska det ju finnas om det är matte", sa E-man (som har ett rätt avancerat matematiskt förflutet, men som nu har gått över till kroppsbyggning och lite annat).

Inga kommentarer: