fredag 11 juli 2008

Beachoutfit

Nu åker jag snart till Lysekil på ett par dar, till min kompis som har en sommarstuga ett stenkast från vattnet. Där ska jag sola och bada, promenera i den fina naturen, och bl a titta på jungfru Mariae nycklar, det finns ett ställe djupt inne i skogen där de trivs.

På stranden ska jag ha på mig det som är på bilderna. Den bruna yllekepsen gillar jag, men det är jag ganska ensam om. Den köpte jag för en tjuga, tjugo kronor för mycket, tyckte min bror.




Ja, de närmaste dagarna blir det alltså inte ens väderbloggning, eftersom det inte finns någon dator i stugan.




Förresten... härom dagen fick jag en ganska ordentligt försenad födelsedagspresent. Jättefin! Det var en lila klematis.



Apropå min bruna yllekeps (på Släviks klippbad) så fick jag en fråga av en trevlig kille i tolvårsåldern som hette Melker: "Ska du ha mössan på dig när du badar?" Han sa det från vattnet, simmandes, och jag befann mig rakt ovanför honom tio meter ungefär. Snacka om en kille som hade ögonen med sig, och nyfikenhet. Jag svarade: "Hur kan du se att jag har mössa, mössan och håret har ju samma färg, du måste ha mycket god syn." (Jag hade faktiskt inte tänkt mig att bada med den på, bara ha den när jag solade.)

Inga kommentarer: