torsdag 19 juni 2008

Isdroppe
















Här är mitt fina födelsedagshalsband, av märket baglady - man får en liten tygpåse till, som man kan förvara smycket i när man inte använder det. Bagladysmyckena är mycket söta, men namnet baglady är inte särskilt fyndigt, anser jag. Det är även missvisande, ja rent ut sagt malplacerat (men jag tror att tanken vad gäller namnvalet är att man ska lägga märke till namnet, och inte glömma det - för det gör man ju inte). Associationen går ju direkt (för mig i alla fall, säkert för många) till det som inte alls har med flärd att göra. Det blir lite "jobbigt" med två så motstående signaler, jag kan inte få dem att smälta samman till en harmoni.











Jag är speciellt förtjust i isdropparna - jag har länge velat ha ett halsband/armband med just isdroppar, eller i alla fall något av "is". Denna önskan uppstod när jag för några månader sen tittade på ett teveprogram om Grönland, där man bl a fick följa med till en affär, där de hade ett jättefint armband med små pälsbitar och iskuber (varannan). Det fick mig att fantisera om att jag åkte släde invirad i en härlig päls medan jag svischade förbi gnistrande is... och dessa sinnesintryck av helt enkelt päls och is, koncentrerat i ett vackert smycke... jättehärligt och fint, tycker jag!

En bit av min, som jag själv tycker, ursöta födelsedagsklänning (som jag fick mig tillsänd i ett grönt och skönt paket), som passar bra ihop med ett nitbälte - 700 nitar, 700 kronor, Alamé alltså...







Denna snygga hundprinsessa är nog sötast naken, men halsbandet med isdropparna skulle hon med all säkerhet passa i...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Tack!
Aha. Då lärde jag mig något nytt.

rosenkugel sa...

Jag var inte så långt före dig med denna kunskap, bara några timmar...