onsdag 24 december 2008

Baumstamm

Igår var jag en stund på en marknad, här intill där jag bor. En sån där klädmarknad ni vet, med rätt fula kläder av låg kvalitet, och man vill aldrig köpa något. Men så fick jag syn på en gran som jag tänkte skulle passa bra nu till jul. Och alldeles intill granen hittade jag granstammen (stammarna), övervuxna med grå lavar.


De sköna ullsockorna som jag inhandlade på min Staderesa får pryda "julgransfötterna", de har ju rätt fina snöstjärnor.


Smycken har jag ju för alla eventualiteter... men vilken hårgrej ska jag ha, jag får gå och botanisera lite i min digra samling.


Inte den sämsta juloutfiten, och mitt nitbälte blir pricken (prickarna, 700 st) över i:et. Som gran kommer jag att smälta in överallt, på ett harmoniskt sätt. Men jag blir troligtsvis den enda rörliga granen, och även den enda tvåstammiga, så lite sticker jag väl ut...



God Jul!

Inga kommentarer: