måndag 1 september 2008

Investmentdröm







Den senaste veckan har jag haft intensiva, riktigt späckade drömmar. I natt drömde jag att jag hade glidit in på ett bananskal till ett nytt jobb. Uppenbarligen hade jag inte meriter som passade, eftersom jag var lite undrande angående min första arbetsuppgift, som jag fick av min nye chef, min barndomskompis pappa Torsten. Han sa mycket vänligt att jag kunde börja med att göra en liten investmentbilaga (det var det man brukade börja med på denna arbetsplats). Jag ville ju inte verka undrande inför honom, så jag frågade mina arbetskamrater, bl a en effektiv, schick dam i en klänning med silkigt tyg. Hon hade kraftig hårväxt på hela kroppen. Det kunde jag se, eftersom jag hade röntgensyn. Men det ägnade jag inte en tanke, jag bara noterade det. Hon skruvade lite på sig, hon visste faktiskt inte heller riktigt vad det var jag skulle göra. Jag frågade några andra. Nej, de hade inte någon riktig aning.

Inga kommentarer: