tisdag 9 september 2008

11 foton

Här har jag plockat ut några foton från Berlinresan. Undrar vilket som är bäst...

Ja, man kan ju t ex fundera på om det är snyggast med Själaklippan till vänster eller till höger om "solvägen" på havet... förhöjs bildvärdet på det ena fotot av att det finns fåglar med (ja, man måste visserligen klicka på bilden för att se dem flyga)? (Kvällsfotona med havet är tagna genom tågfönstret, alltså på min nerresa, det är precis efter stationen i Varberg.) "Der hohle Zahn" (den ihåliga tanden - Gedächtniskirche) ser lite intressant ut, och den ökar sin "vinstchans" genom att det bara är ett annat torn att konkurrera med. Vad går att äta? Vilket foto har högst "intensitetsvärde"? Ja, så kan man ju resonera... och väga ihop fördelar. Fotot med flest fördelar vinner.

PS Synagogan (under) och trollsländan med hjärtdroppen i munnen (överst) är också med.









5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att bilden på blomman är fin. Vacker helt enkel. Bilden är tydlig och "ren".
Bukettbilderna är häftiga. Expressionistiska..
AK

rosenkugel sa...

Hej AK!

Tack för ditt bidrag i den här "tävlingen". Jag får väl bekänna att jag är ganska svag för blomman; färgen är så ljus och fin, och de små fjunen och den lilla vattendroppen gör bilden ännu sötare.

Och tack för det om buketten (som sprängdes).

Anonym sa...

Jag tycker bäst om den första bilden, för det fina ljuset. Sedan så ser det ju lite mystiskt ut på den lilla holmen där ute i vattnet, särskilt när man klickar på bilden... det ser ut som det STÅR NÅGON DÄR!! Alldeles ensam och övergiven! :-)

rosenkugel sa...

Tack för tävlingsbidraget! Och vilken fin iakttagelse du gjorde; ja, han/hon står ju i profil och böjer huvudet lite (alltså åt vänster). Undrar vad denna person står och tänker på...

rosenkugel sa...

AK: Apropå buketten; hoppas du inte missade att lyssna på Eternals och BeBe Winans. Länken nederst "bukett".