fredag 12 september 2008

Villa Nunzia


Villa Nunzia på Ischia är fantastiskt. Vi njöt i fulla drag under vår vecka där. Ryktet spred sig; fler åkte dit, både en och två gånger, och en person vill dit en tredje gång. Nu finns det faktiskt en Villa Nunzia-sajt. Gå gärna in och titta, och boka en drömvecka. Var vill du bo? I Limone, Ulivo, Fico...

Bruschetta




Grannen (Limone) har så här fina citroner.

Bruschetta och Falanghina.














Här får ni följa med på en rundtur med båt - runt Ischia. Det börjar med Svampen och slutar med Castello Aragonese. Se inläggen Ischia och Ciliegio.




Foten och tumvanten. Kan ni hitta dem? Tumvanten är lite svårare...

Lena Åsander heter fotografen till alla dessa bilder. Jag själv har ansvarat för collage/bildbeskärning.


Detta är vi: Pipistrella (kvinnlig fladdermus, jag själv), Falanghina (lokalt vin på Ischia), Bruschetta (hon ropade emellanåt: Bruschettatime!) och Lena Lapilli (lavasten). Dessa namn fick vi efterhand... av varandra. Det började med att en fladdermus dök upp på en restaurang...












Hej då Sant´Angelo - vi ses snart igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!
Castello Aragonese bloggade jag faktiskt också om i maj månad i år. Förstår att du längtar tillbaka, och utsikten från villan mot Sant´Angelo var ju magnifik! Var det inte där någonstans halvvägs bort mot S Angelo som de varma källorna fanns - gamla termalbad utomhus vid klippväggarna nere vid det strömmande vattnet i en ravin?

Och ja, det finns inte någon bättre lunchmat än en bruschetta och ett glas vitt vin en varm sommardag på Ischia.

rosenkugel sa...

Dina kommentarer om Italien är omslutna av en sån härlig air av entusiasm!

Jo, det stämmer om källorna, Bruschetta och jag tog en promenad dit och lät oss för skojs skull bli målade med en härligt kylande lera - med liten pensel! Det var extra behagligt med ansiktspenslingen. Platsen var mycket behaglig, vi dröjde oss kvar...

Jag har läst vad du skrev om Castello Aragonese, och tittat på bilderna, en bild var aningen läskig...
I din text hämtade jag inspiration till att skriva lite om C A i mitt resereportage (om du minns), jag insåg att det absolut skulle vara med.