torsdag 11 september 2008

Quiz



















På väg till Quiz night, sandalerna har jag tvingats byta ut mot myggjagare.

Quiz sammanför mycket snabbt folk som inte känner varandra. Det är min andra quiz night. Det är bara andra gången, för dessa båda herrar och mig, som vi tre träffas.








Och nu gör Guldhönan entré.
Det är nämligen han som kammar hem de flesta poängen till vårt lag. Han kan allt om filmcitat, vilket år en skådis var med i en viss film... och mycket, mycket annat. Förra gången värpte han fram 400 kronor åt oss.








Denna kväll var det extra smockat med folk, kanske skulle det bli lite konkurrens... Ledaren vädjade i högtalaren till vårt lag: Ni kanske kan vara lite öppna för ett tronbyte... Kanske sa han det för att det skulle bli lite omväxling. (Ja, av fyra gånger hade vi vunnit två, och kommit tvåa en gång.)

Creme caramel och en liten tequilapinne.







Guldhönan har satt på sitt tänkarljus.









En del frågor var bara för lätta. Vilket land ledde Tito? Vilken är buddismens symbolblomma? Jag försökte knäcka vilket land som har lev som valuta. Jag sköt inte riktigt mitt i prick. Ja, det är ju Bulgarien. Men internationella kvinnodagen satt som ett smäck - 8 mars. Det var endast jag som hade koll på detta.














Nu på sluttampen får vi förstärkning av min väninna, som kom direkt från ett föräldramöte å jobbets vägnar.

Intressant och ovanligt halssmycke.


Uppbrott och dags för en cigarill.

Inga kommentarer: