onsdag 30 juli 2008

Födelsestad











Oj, vad jag har sovit gott de senaste nätterna... först i Rotebro i en skön barnsäng, och sen i Kristineberg i en behaglig soffa som passade exakt till min längd. Här finns det också en härlig balkong med utsikt över grönt, grönt... och de har turkosa skåpsluckor i köket, mycket estetiskt. I köket tillagades förresten barsjtj (det heter faktiskt så på polska), som vi åtnjöt på balkongen.


I Rotebro stängde jag noga dörren för annars skulle djuren vilja komma in och sova, fick jag höra. Djuren var visserligen jättegulliga. En stor terrier som såg ut som ett får och en rexkatt med extremt kort päls (för allergiker), den såg nästan naken ut. Mentalt är den som en blandning av hund och katt, kommer alltså alltid ivrigt hälsande när någon kommer hem. Katten var extremt akrobatisk och hoppade lätt upp på grinden, som var ganska hög och mycket smal, och gav sig ut på promenad. Anledningen till att jag inte ville ha djuren hos mig på natten var att katten hade ett för mig aningen främmande utseende och läte (hann inte riktigt vänja mig vid den, om jag ska vara ärlig). Hunden hade kunnat få komma in om den inte hade geggat ner sin munpäls framåt kvällen. "Skägget" var alldeles brunt, och mycket långt.

Igår eftermiddag tog vi elbilen (som man kan köra med i 60 minuter) och Plusen, hans son och jag lämnade av australiensarna på Arlanda, för färd mot Hongkong, där de ska shoppa, för att sen åka vidare hem, till Canberra.

Snart ska jag ta en promenad till Fredhällsbadet, det är ett fantastiskt väder.


Oj, nu höll jag nästan på att glömma... i Rotebro fick vi en gudomlig klarbärspaj, av egna bär.

Inga kommentarer: