torsdag 22 januari 2009

Monumentet öppnar sig...



... och berättar sin historia.

Så kommer ett föredrag heta som min pappa ska hålla inom kort. Jag har tagit sjutton foton, och ska bränna in dem på en CD, som alltså ska användas under föredraget. Men jag har aldrig gjort detta förr. Nu har jag samlat alla bilder, lagt in dem i en mapp och numrerat dem. Det som jag inte gillar är att bilderna kommer i en annan ordning, när jag bläddrar bilderna i Photoshops bildvisning. Undrar om man kan bortse från detta och lita på att ordningen ändå blir rätt när jag bränner...

Ja, det är väl bara att köra - en CD kostar ju bara tio kronor.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får numrera bilderna!!
Men tänk på att 1 är mer än ingenting, så när det är mer än 9 bilder, så behövs det är du döper dem till tex 01.jpg, 02.jpg osv. Inte bara 1.jpg, för då lägger sig nr 10 före nr 1.

Har du andra namn på dem, så döp om dem bara. Det kan ta sin lilla tid, jag vet, men det kan kännas viktigt att de kommer i rätt ordning.

rosenkugel sa...

Tack för denna nya datakunskap! Och vilken tur att jag inte hade hunnit bränna in en totalt felaktig ordning. Bloggosfären är rätt praktisk, som plåster på såren för att man är "olycklig" :-)