söndag 4 januari 2009

Januariskog

Sälkut och tassavtryck.

Det var ruskigt kallt i skogen idag. Jag var visserligen förnuftigt klädd. Korthåriga hundar hade fina, ibland riktigt varmfodrade kappor i rätt propra färger.


Örnen med hjärtat på rätta stället... mitt i en glädjevolt (har just träffat sin tilltänkta).

Naturens egen iskonstnär har varit i farten och skapat snygga revben (men vems är de, har nyss lärt mig att människor har sex på varje sida) och ett förtjusnade litet elefantben. Och omsorgsfullt svarvat ett vackert stolsben. Det verkar vara ben som gäller för denne konstnär (kanske är han med i fototriss med temat ben, en gissning bara).

Fler välsvarvade stolsben.

Aggressivt värre - jag ska vrida nacken av dig!




2 kommentarer:

Keri sa...

Vilka tre lustiga varelser har du mött där i skogen? ;-)

rosenkugel sa...

Ja, såna har ni kanske inte i Köpenick. På samma plats finns över hundra såna här troll, men jag valde ut de käckaste. (Jag tror det är ett ställe framförallt för "nappavhängning" för barn, de finns här och där, också i träd.)