tisdag 25 november 2008

Bostadsbryderi

Sedan säkert ett halvår är jag utan termometer. En skata snodde den - en flygande skata (kråka) får nånting (gammalt uttryck från Varberg, med betoning på nån, låter lite fjantigt men så ska det vara, används nuförtiden till barn som bara vill sitta hemma och spela dataspel, men följer de med till stan t ex, kanske de får nån liten grej på torget). Förmodligen var det extra kallt idag, för måsens bostad gick itu.

Jag tänker inte limma hans cikada, för den skulle säkert spricka igen. Så därför får han bo så här - inte lika tjusigt som tidigare visserligen.


Jag bör nog bjuda till lite för måsen i hans plötsliga omställning. Lite mjukt under huvudet var han i alla fall värd. Alltid nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars lilla rara mås!! Så ynklig och ömklig han ser ut där han ligger och se på hans bedjande blick på den sista bilden! Han vill ju ha UTSIKT förstås!
Om det inte går att limma, så måste du fixa en ny bostad snarast! Hur stor/liten är han? Skulle det inte funka med en sånt där gammaldags vattenfuktare i keramik, som man hängde på elementen och fyllde med vatten? Snyggt målad?

rosenkugel sa...

Du är en person som verkar ömma för fåglar, eller så har du fattat tycke för just denna mås... Själv behandlar jag måsen lite styvmoderligt, men kanske skulle jag försöka bjuda till lite mer. Han är inte så stor... längre, för han har s a s tappat sin kropp, en gång när han föll. Men det ska se ut som om han hade en. Huvudet är ungefär som en normalstor jordgubbe. Jag kan ju kolla i nån keramikaffär och se vad de har för "måsbostäder".