torsdag 28 augusti 2008

Snökafé









Nu är det dags att ta en sväng till Kurfürstenstrasse... och Kafé Einstein. Det trevligaste kaféet i Berlin, enligt min mening (fast jag har ju inte besökt alla kaféer, förstås...).

Här har jag varit en handfull gånger, det var en svensk kille som pluggade i Berlin, som tog mig och min väninna från Göteborg dit första gången. Tack för det, Henrik. Senare har jag varit där igen med samma väninna - jag vet inte vem av oss som är mest förtjust. Sist vi var där satt vi i äppelträdgården. Vilken skönhetsupplevelse! Det snöade äppelblom, och den la sig i vackra "snödrivor" här och där. Snö på sommaren!

Denna gång var det så här:













Och så här:


Mer snö... hö hö hö.















Här är en annan bloggare, som jag träffade för första gången på denna resa. Hon var också min kunniga guide i Berlin.

Visst är detta en kypare med lite bett!

Inga kommentarer: