fredag 29 augusti 2008

Greifswalder Strasse














Här kan ni läsa om min Berlinvecka, på ett annat ställe.



Egentligen ville jag åka till Italien - Florens eller Siena. Men jag hade bara en vecka på mig, och det blev för tidskrävande transporter. Sen tänkte jag på Hamburg, och ringde SI Språkresor (Spanska Institutet). Berlin skulle vara mer flexibelt, för att ordna boende och kurs snabbt. Ja, ni vet ju vad det blev... Linda på SI ordnade det ganska kvickt och lätt. Jag är ju deras "letzte Chance", som Petra, min hyresvärdinna, uttryckte det. Hon gav mig helt enkelt sitt stora, fina rum, och grejade med äppelsaftstillverkning m m långt in på kvällarna, för att sedan dra sig tillbaka och sova någon annanstans. Sjysst!



Ett sånt här
"kreativt" bord hade jag i mitt rum.

Och detta mötte en varje gång man gick ut.

Inga kommentarer: