torsdag 1 oktober 2009

Året

Så här regelbundet ser året inte ut för mig, och dessutom går det motsols. Mitt år är som ett lite brett, upprättstående ägg, där den breda, nedersta "tillplattningen" är sommar(lovet), medan den lite smalare, övre är jul/nyår. Härom veckan frågade jag en nittonårig tjej hur året ser ut i hennes huvud. Det fanns faktiskt ingen bild alls, hon tänker bara - 365 dagar. Där blev jag häpen. En handfull har sagt att de ser året som en linje (så skulle jag aldrig klara av att tänka mig det). Men finns det egentligen fler varianter...

Nu är det vår! Men knappast där jag befinner mig. Men min svägerska i Australien berättade nyligen om att det är så härligt med vår - nu kan man jobba i trädgården, rensa poolen som man snart behöver svalka sig i...

Nu börjar det se ut så här - dags att ta in trädgårdsmöblerna, ta fram varmare kläder, vantar m m.

Inga kommentarer: