tisdag 12 maj 2009

Nilu


Vem är Nilu? Ja, det är faktiskt jag. Läs bara namnet på engelska, så blir det ungefär som mitt smeknamn/kortnamn. Men tyvärr har jag också blivit kallad Nilu (som man läser det på svenska). Det namnet känns minst sagt underligt, jag har svårt att identifiera mig med det.

Det var min australiensiska brorsdotter som skrev ett kort eller något till mig, och alltså skrev Nilu - hon gick efter de språkliga regler som låg närmast. Min bror och E-man tyckte detta var mer än roligt. Emellertid gick det inte att kalla mig detta någon längre tid - det hade definitivt ingen överlevnadskraft.

I helgen gick jag igenom mina klädlådor och fann denna lilla, fruktiga hängslebyxa. Väldigt söt! Den har E-man sytt upp åt mig. Förebilden är en hängslebyxa som också är blå, fast med stora, vita blommor på. Den är från Amalfi. En kompis köpte den där, men tyckte ganska omgående att den kändes barnslig. Jag köpte den av henne, och har ett brett nitbälte till. För att göra den lite mindre barnslig? Nej, för att det blir en intressant kombination, mycket bekväm klädsel också.

Inga kommentarer: