onsdag 1 april 2009

Soldränkt dag

... i Ållared. Nej, Ullared heter det ju, det andra var varbergska. Här hade jag inte satt min fot på år och dag.

Naturligtvis en sväng på GeKås först för att handla hjärtformade ballonger, en liten vit vårdress m m. Sen blev det en härlig promenad i skogen med Laila, en annan bloggare som jag träffade för första gången. På ett kalhygge hittade vi en bra sittplats med oerhört många årsringar. Där tog vi fikapaus. Uthungrad satte jag tänderna i mina medhavda mackor med vändstekta ägg. Laila bjöd på kaffe.



Vi tog en sväng till Tjärnasjön, som har "riktig sandstrand". Längre ut stod/satt en man i en eka. Solen glimmade till mycket vackert i fiskelinan, var gång han kastade i.

Om man tittar noga ser man något plastigt i vattnet - det markerar var en "sjunken flytflotte" befinner sig, ifall någon skulle vilja ta upp den nån gång...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt med din picknick i skogen. Det ger mig nya idéer.
I.N.

rosenkugel sa...

Dags att packa fikakorgen - om man hade haft någon - och styra stegen till en fin skogsglänta t ex. (Men det var också kul att fika på ett kalhygge!)

Laila sa...

Det blev fina bilder! :-)