onsdag 18 mars 2009

Kungstorget

En solig dag som idag var det lätt att spänna på sig ett trevligt vårleende och följa dessa blomspår, som pekar rakt mot platsen där det är något på G. Man går genom Kungsparken, över Bazarbron och sen är man framme vid Kungstorget. Invid kanalen är det inte längre fåglarna som är i majoritet. Nej, på lunchtid tar människorna över. Två vagnar med falafel respektive thaimat lockar till sig långa köer.

Jag gick till thaidamen, som verkligen fick det hett om öronen. Det gjorde inget att kötiden blev en kvart - man kunde ju stå och lapa i sig sol, samtidigt som man fick lyssna på allt möjligt jobbsnack. Jag köpte nåt jättegott - äggnudlar och kyckling med jordnötssås. Jag tog en liten för 30 kronor. Det uppskattar jag; att man kan välja storlek, efter hur stor hungern är.

Synd att jag inte tog något kort på alla som satt längs kanalen och käkade - det såg verkligen härligt våraktigt ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga vårbilder från ett mysigt Göteborg!
Men vad är det översta? Det som ser ut som några slags spår på nån obestämbar mark?

rosenkugel sa...

Ja, idag var det en riktig pangdag. Spåren finns på Vasaplatsen, en rolig och originell blomplantering, tycker jag.