tisdag 24 februari 2009

Pyntat

Idag var det strålande solsken på lunchen, så jag tog mig en promenad till Saluhallen. Då passerar jag först genom Kungsparken. Ett pyntat träd! Helt säkert av några barn. Intill trädet hade någon vuxen också "pyntat"...



Detta är statyn Våren, som jag nöjde mig med att fotografera bakifrån; än är det inte riktigt dags, men snart är det i alla fall en vårmånad.

Kanalen, men det är inte så lätt att se.

Det blev en jambalaya, med starkt kryddad korv. Hyfsat, men pastan i sur sås måste tydligen vara med i de flesta av deras rätter. Återvinning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick nästan lite "hemlängtan" här... :-)

rosenkugel sa...

Ja, visst är det änna mysigt i Saluhallen. Jag tröttnar aldrig på att runt och kolla lite, och ganska nyligen har jag upptäckt charmen med att sitta på rad, uppflugen på barstol och sleva i mig nåt krubb.