onsdag 25 februari 2009

Andra Avenyn

I morse på spårvagnen fick jag reda på vad det är som har spelats in i mitt närområde. Det var tydligen en inspelning även i morse, denna gång nära Ättestupan. En kvinna som jag kom i samspråk med, beklagade sig lite över att hon hade haft strålkastarljus och fototeam drällandes utanför sin port. Jag passade på att fråga vad hon tyckte om programmet.
"Det skildrar misär. Det är någorlunda, fast lite långsamt."

Flera gånger sedan i höstas har jag sett dem hålla på på gatorna runt mitt hus. En liten röd bil har de ofta med. En gång kom den lilla röda i full fart, bromsade så att däcken tjöt och ut kastade sig en kvinna, som rusade fram till en man, kysste honom för att i nästa ögonblick ge honom en örfil.

Dessa scener har inte väckt mitt intresse tillräckligt för att fråga vad som spelades in. I TV-tablån har jag noterat "Andra Avenyn", men titeln har inte låtit så lockande. Så sent som igår såg jag det senast: Svensk dramaserie från 2009. Dennis lyssnar på sitt samvete. Nu tänker jag titta på det åtminstone en gång, eftersom det kan vara kul att se sina egna trakter på TV, eventuellt också egna kvarter.

Inga kommentarer: