tisdag 9 december 2008

Kronhuset

Nu är julmarknaden i Kronhuset igång, öppet 11-16. Jag var där kvart över fyra, men jag går absolut dit en annan gång, för där kan man hitta riktigt intressanta saker. Kanske behöver just du en sån här storspets... vem vet?


Ja, i år har Kronhuset denna fasaddekoration. Ganska fin, tycker jag. Men härom året var den ett strå vassare... Blunda och tänk dig att du trär stora silverlökar på ett rep, och häng sedan för din inre syn upp dem på ett tjusigt sätt på fasaden. Fint va? Ja, det blev ett vackert pärlhalsband till en jättekvinna.





Bimbobollar eller diamanter?


Snösippor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa fina bilder tycker din far är inspirerande och smakfullt gjorda, så att han önskar din fotografiska hjälp med "hans" medeltidsmonument, när du kommer till Varberg.
I.och P.I.

rosenkugel sa...

Javisst bistår jag med fotografisk hjälp. Jag fotar mer än gärna något medeltida.

Anonym sa...

Så fint ni har det! Det är annat det, än julpyntet i lilla Ullared. Där står en gammal gran med lite ljus i, det är allt.
Nu är ju inte Ullared en stad, utan mer än byhåla, så man kanske inte ska ha alltför stora krav...

rosenkugel sa...

I Ullared får man väl pynta desto mer i sitt eget hus, och det verkar ju du ha gjort - men tråkigt det där med ljusstaken... men tur att det inte blev värre.

Ja, jag gillar verkligen julpyntet här i G, frånsett de kalla blå ljusslingorna på de stackars träden nära Kungsportsplatsen.