måndag 28 september 2009

Dag 4

Liten blombrosch från ett floristställe, tillverkad med hjälp av limpistol.

Morberg igen!? Har han inte redan fått tillräckligt med uppmärksamhet? Jo, och det blev faktiskt även ett seminarium med honom, i lördags (men det berodde också lite på att det låg bra till tidsmässigt).

Denna lilla folder, som jag tog en gång när jag köpte ägg på landet, på en äggård där man betjänar sig själv - alltså betalar genom att stoppa in pengar i en låda - gjorde att jag visste vem han var, men har också senare sett en liten bit av hans matlagningsprogram. Bilden på när han så ledigt steker ägg och pyttipanna (på sin morberghäll), tyckte jag såg så trevlig ut, och i foldern finns bl a ett recept på saffranspannkakor, som jag har använt mig av två gånger hittills.

Igår blev det två seminarier (men de låg också bra i tid, s a s). Carin Hjulström signerar sin bok Finns inte på kartan och Jan Guilliou väntar lite lagom nonchigt på att få äntra scenen och tala om sitt yrkesliv.

Inga kommentarer: